Lekki śmigłowiec turbinowy najnowszej generacji jako pierwszy w swojej klasie wyposażony w dwukanałowy układ kontroli silnika FADEC. Kabina Bell 505, zaprojektowana z myślą o komforcie i widoczności, oferuje panoramiczne widoki, co czyni go idealnym wyborem dla turystyki, monitoringu i wielu innych zastosowań.

Bell 505 Jet Ranger X

Bell 505

Bell 505 to lekki śmigłowiec turbinowy najnowszej generacji. Napęd śmigłowca stanowi silnik Safran Helicopter Engines (HE) Arrius 2R, jako pierwszy w swojej klasie, posiadający dwukanałowy układ kontroli silnika FADEC, dostarczający wyjątkową wydajność, dzięki której śmigłowiec osiąga maksymalną prędkość przelotową 125 węzłów (232 km/h). Bell 505, również jako pierwszy w swojej klasie, posiada zintegrowany system awioniki Garmin G1000H NXi, zapewniający niezrównane wrażenia z lotu poprzez znaczną redukcję obciążenia pilota. System Garmin G1000H NXi zawiera dwa 10,4-calowe (26,4 cm) wyświetlacze umożliwiające błyskawiczny podgląd najważniejszych parametrów lotu, zwiększając bezpieczeństwo i świadomość sytuacyjną załogi.

Niezawodność, prędkość, wydajność i manewrowość śmigłowca Bell 505 są zintegrowane z otwartą, konfigurowalną kabiną, umożliwiającą podejmowanie szerokiej gamy misji i przewozu ładunków dzięki całkowicie płaskiej podłodze. Obszerne wnętrze śmigłowca może być spersonalizowane do przewozu do 4 pasażerów i pilota lub do przewozu ładunku poprzez szybki demontaż tylnych siedzeń oraz drugiego pilota / przedniego pasażera. Komfort pasażerów zapewnia cicha i odizolowana od wibracji kabina oferująca dużo miejsca na nogi oraz nad głową.

Duże, podwójne drzwi zlokalizowane po lewej stronie śmigłowca otwierają się na szerokość 55 cali (140 cm), aby ułatwić wsiadanie oraz wysiadanie ze śmigłowca. Duże okna zapewniają doskonałą widoczność dla pasażerów i zwiększają bezpieczeństwo lotu, umożliwiając załodze lepszy wgląd na otoczenie śmigłowca. Powyższe cechy w połączeniu ze sprawdzonym i niezawodnym układem przeniesienia napędu, czynią ze śmigłowca Bell 505 wielozadaniowego lidera na rynku lekkich jednosilnikowych śmigłowców.

Dane techniczne:

Osiągi
Prędkość nieprzekraczalna VNE 135 kts 250 km/h
Maksymalna prędkość przelotowa 125 kts 231 km/h
Maksymalny zasięg 306 nm 566 km
Maksymalny czas lotu 3,9 godziny
Maksymalna moc silnika 505 SHP
Pojemność
Zbiornik paliwa 84,85 US gal 321,2 l
Powierzchnia podłogi kabiny 22 ft2 2,0 m2
Objętość bagażnika 18 ft3 0,5 m3
Waga
Masa pustego śmigłowca (bazowa konfiguracja) 2 180 lbs 989 kg
Maksymalna masa startowa (ładunek wewnętrzny) 3 680 lbs 1 669 kg
Maksymalna masa startowa (zewnętrzna) 4 475 lbs 2 030 kg
Masa użyteczna (ładunek wewnętrzny) 1 500 lbs 680 kg