Dwusilnikowy śmigłowiec turbinowy oferujący obszerną kabinę, wysokie osiągi i miejsce dla sześciu pasażerów i pilota. Bell 427 charakteryzuje się wyjątkową manewrowością i zdolnością do wykonywania precyzyjnych operacji w trudnych warunkach.

Bell 427

Bell 427

Bell 427 to lekki dwusilnikowy śmigłowiec, produkowany w latach 1997 – 2010, łączący w sobie wysokie osiągi, bezkompromisową moc i wyjątkowy komfort lotu. Obszerna kabina śmigłowca oferuje miejsce dla maksymalnie siedmiu pasażerów i pilota (w zależności od konfiguracji foteli), a po demontażu foteli umożliwia również przewóz dużych ładunków dzięki szerokim drzwiom bocznym 49,2-calowym (124 cm) drzwiom bocznym. Dzięki niskiemu poziomowi wibracji i hałasu Bell 427 jest jednym z najbardziej komfortowych lekkich śmigłowców dwusilnikowych.

Napęd śmigłowca stanowią dwa, wyposażone w cyfrowy układ sterowania FADEC, silniki turbinowe Pratt & Whitney PW207D o łącznej mocy 1300 SHP, które umożliwiają lot z maksymalną prędkością przelotową 138 węzłów (259 km/h).

Bell 427 jest standardowo wyposażony w cyfrowe zobrazowanie wskazań pracy silników na dwóch ekranach IIDS, które umożliwiają szybki i ergonomiczny dostęp do najważniejszych parametrów, redukując tym samym obciążenie pilota. Bezpośrednim następcą śmigłowca Bell 427 jest Bell 429.

Dane techniczne:

Osiągi
Prędkość nieprzekraczalna VNE 140 kts 259 km/h
Maksymalna prędkość przelotowa 138 kts 256 km/h
Maksymalny zasięg 394 nm 730 km
Maksymalny czas lotu 4,0 godziny
Maksymalna moc silnika 2 x 650 SHP
Pojemność
Zbiornik paliwa 203,5 US gal 770 l
Objętość kabiny pasażerskiej 102 ft3 2,9 m3
Objętość bagażnika 27 ft3 0,76 m3
Waga
Masa pustego śmigłowca (bazowa konfiguracja) 3 881 lbs 1 760 kg
Maksymalna masa startowa (ładunek wewnętrzny) 6 350 lbs 2 880 kg
Maksymalna masa startowa (zewnętrzna) 6 550 lbs 2 971 kg
Masa użyteczna (ładunek wewnętrzny) 2 469 lbs 1 120 kg
Udźwig haka zewnętrznego 3 000 lbs 1 361 kg