Bell 427
Bell 427 to lekki dwusilnikowy śmigłowiec, produkowany w latach 1997 – 2010, łączący w sobie wysokie osiągi, bezkompromisową moc i wyjątkowy komfort lotu. Obszerna kabina śmigłowca oferuje miejsce dla maksymalnie siedmiu pasażerów i pilota (w zależności od konfiguracji foteli), a po demontażu foteli umożliwia również przewóz dużych ładunków dzięki szerokim drzwiom bocznym 49,2-calowym (124 cm) drzwiom bocznym. Dzięki niskiemu poziomowi wibracji i hałasu Bell 427 jest jednym z najbardziej komfortowych lekkich śmigłowców dwusilnikowych.
Napęd śmigłowca stanowią dwa, wyposażone w cyfrowy układ sterowania FADEC, silniki turbinowe Pratt & Whitney PW207D o łącznej mocy 1300 SHP, które umożliwiają lot z maksymalną prędkością przelotową 138 węzłów (259 km/h).
Bell 427 jest standardowo wyposażony w cyfrowe zobrazowanie wskazań pracy silników na dwóch ekranach IIDS, które umożliwiają szybki i ergonomiczny dostęp do najważniejszych parametrów, redukując tym samym obciążenie pilota. Bezpośrednim następcą śmigłowca Bell 427 jest Bell 429.
Dane techniczne:
Osiągi | ||
---|---|---|
Prędkość nieprzekraczalna VNE | 140 kts | 259 km/h |
Maksymalna prędkość przelotowa | 138 kts | 256 km/h |
Maksymalny zasięg | 394 nm | 730 km |
Maksymalny czas lotu | 4,0 godziny | |
Maksymalna moc silnika | 2 x 650 SHP | |
Pojemność | ||
Zbiornik paliwa | 203,5 US gal | 770 l |
Objętość kabiny pasażerskiej | 102 ft³ | 2,9 m³ |
Objętość bagażnika | 27 ft³ | 0,76 m³ |
Waga | ||
Masa pustego śmigłowca (bazowa konfiguracja) | 3 881 lbs | 1 760 kg |
Maksymalna masa startowa (ładunek wewnętrzny) | 6 350 lbs | 2 880 kg |
Maksymalna masa startowa (zewnętrzna) | 6 550 lbs | 2 971 kg |
Masa użyteczna (ładunek wewnętrzny) | 2 469 lbs | 1 120 kg |
Udźwig haka zewnętrznego | 3 000 lbs | 1 361 kg |