Jak weryfikować poprawność działania wyposażenia awionicznego?
W kwestii szeroko pojętego lotnictwa, podstawą jest zawsze bezpieczeństwo i sprawne działanie wszystkich systemów. Kluczowe znaczenie ma więc systematyczne weryfikowanie poprawności działania całego wyposażenia, które ma przełożenie na planowane pokonanie trasy i spełnienie wszystkich wymogów bezpieczeństwa. Jednak jak można sprawdzić stan wyposażenia awionicznego? Okazuje się, że proces ten wymaga specjalistycznej wiedzy, doświadczenia i posiadania profesjonalnego sprzętu. W naszym artykule wyjaśniamy, jak przebiega taka weryfikacja.
Specjalistyczne sprawdzenie - na czym polega?
Weryfikacja poprawności działania wyposażenia awionicznego wymaga dużej wiedzy, doświadczenia i wykorzystania nowoczesnych urządzeń. Duże znaczenie ma zarówno sprawdzenie kompletnych systemów, jak i weryfikacja poszczególnych podzespołów według harmonogramu przewidzianego przez producenta lub przepisy lotnicze.
Taka diagnostyka może polegać (w zależności od potrzeb) na:
- sprawdzeniu szczelności instalacji odbiorników ciśnień powietrznych,
- weryfikacji poprawności wskazań takich przyrządów jak prędkościomierz i wysokościomierz,
- testowaniu urządzeń radiolokacyjnych, takich jak transponder i system antykolizyjny TCAS,
- sprawdzaniu działania nadajnika ratunkowego (ELT),
- kompensacji busoli magnetycznej,
- sprawdzeniu komponentów układu autopilota i zdiagnozowaniu ewentualnych usterek,
- diagnozie usterek w przypadku niesprawności i ich usuwaniu.
Jakość i doświadczenie - nasza oferta
Jeśli chcesz zadbać o bezpieczeństwo i pełną sprawność swojej maszyny, skorzystaj z naszej oferty. Dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości urządzeń testowych jesteśmy w stanie zweryfikować poprawność działania systemu awionicznego, jak również zdiagnozować i usunąć ewentualne usterki.
Nasza firma powstała w 2018 roku i od tego czasu rozwija się bardzo dynamicznie. Dzięki pasji i zaangażowaniu zyskaliśmy dużą wiedzę i doświadczenie w zakresie świadczonych działań. Co ważne posiadamy certyfikat Zatwierdzonej Organizacji Obsługowej Part-145 (PL.145.107) oraz Organizacji Zarządzania Ciągłą Zdatnością do Lotu (PL.CAMO.0005) w zakresie śmigłowców Bell 206, 407, 427, 429, 505 oraz Robinson R22, R44 i R66. Jeśli szukasz pomocy fachowców, sprawdź naszą ofertę już dziś!